Branża motoryzacyjna jest jednym z głównych źródeł zanieczyszczeń powietrza. Coraz więcej firm pracuje jednak nad tym, by zmniejszyć m.in. emisję CO2 do atmosfery. Fotowoltaika dla dealerów samochodowych to jedna z wielu zmian, jakie są wprowadzane na tym polu.

Fotowoltaika dla dealerów samochodowych. Trwa zielona rewolucja

31 maja, 2022 |

Według raportu Europejskiej Agencji Środowiska w 2019 r. aż jedna czwarta unijnej emisji CO2 do atmosfery miała swe źródło w transporcie. Transport samochodowy miał w tym największy udział (ponad 70%), a największym trucicielem okazały się auta osobowe. Dyrektywy Unii Europejskiej, a także troska o środowisko to powody, dla których najwięksi producenci samochodów osobowych zwrócili się w stronę ekologii. Wszystkie marki mają w swoim portfolio auta elektryczne, ale to za mało. Teraz branża motoryzacyjna stawia na fotowoltaikę dla dealerów samochodowych.

Fotowoltaika dla dealerów samochodowych – rozwiązania wcielane w życie

W fotowoltaikę dla dealerów samochodowych inwestuje m.in. KIA. Marka przeszła ogromną zmianę wizerunkową – usunięcie z nazwy członu „Motors” w 2021 r. wskazuje jasny kierunek. W salonach samochodowych pod szyldem KIA zamontowano fotowoltaikę dachową lub naziemną o mocy 50 kW, dodatkowo powstały też carpoty (5 kW) służące do ładowania samochodów elektrycznych. Na zieloną energię stawiają też Suzuki, Honda i Mitsubishi, które swoje salony sprzedaży również wyposażają w panele fotowoltaiczne.

Korzyści z fotowoltaiki w salonie samochodowym

Fotowoltaika dla dealerów samochodowych zmniejsza koszty prowadzenia salonu. Obiekty tego typu służą prezentacji samochodów, stąd duże przeszklenia, charakteryzujące się niską termoizolacją. To generuje koszty związane z ogrzewaniem pomieszczeniem zimą i klimatyzowaniem ich latem, do tego dochodzą wydatki m.in. na oświetlenie. Przeciętny salon samochodowy może zużyć w ciągu roku nawet 200 MWh energii! Dlatego kolejne podwyżki prądu, które są prognozowane na 2023 r., nie mogą być dla przedsiębiorców dobrą wiadomością.

Instalacja paneli fotowoltaicznych to także korzyść wizerunkowa. Zwłaszcza w branży motoryzacyjnej inwestowanie w OZE postrzegane jest niezwykle pozytywnie. Zmniejszenie śladu węglowego i emisji CO2 do atmosfery (KIA twierdzi, że dzięki fotowoltaice dla dealerów samochodowych zredukuje ją o 2,2 tys. ton) może przekonać niezdecydowanych do wizyty w danym punkcie.

Przeczytaj:  Fotowoltaika dla restauracji – zielona energia szansą na wyjście z kryzysu dla gastronomii

Da Vinci Green Energy – mamy propozycje dla dealerów samochodowych

W Da Vinci Green Energy potrafimy dostosować instalację fotowoltaiczną do potrzeb dealerów samochodowych. Dzięki współpracy z Centrum Kreacji i Strategii INTERAKCJA, które służy doradztwem w zakresie pozyskiwania dotacji, możemy zaproponować naprawdę kompleksową usługę. Za Da Vinci Green Energy przemawia współpraca z WP2 Investments, które wspiera innowacyjne przedsiębiorstwa. Na swoim koncie mamy wiele realizacji również dla najbardziej wymagających klientów. Zaufali nam Justyna Kowalczyk-Tekieli i Kacper Tekieli, którzy zostali ambasadorami naszej marki.