fotowoltaika dla restauracji

Fotowoltaika dla restauracji – zielona energia szansą na wyjście z kryzysu dla gastronomii

22 sierpnia, 2022 |

Jeszcze na początku 2020 r. czas zwrotu w instalację fotowoltaiczną w branży gastronomicznej szacowano na 7–10 lat. Niektórzy wyrównywali rachunek po ok. 60 miesiącach, by w perspektywie czerpać same zyski przez kolejne dwie dekady. Przy obecnych cenach energii fotowoltaika dla restauracji może zwrócić się już po niespełna 4,5 roku – albo jeszcze szybciej, jeżeli lokal zwiększy poziom autokonsumpcji, a ceny prądu i gazu będą rosnąć w jeszcze większym tempie. Być może warto rozważyć wymianę pieców i innych urządzeń w kuchni na elektryczne? Dużo korzyści w długofalowej perspektywie przyniesie także montaż magazynów energii oraz pomp ciepła z funkcją klimatyzacji.

Co oznacza własna fotowoltaika dla restauracji?

Obniżenie kosztów prowadzenia działalności, niezależność energetyczna oraz działania na rzecz środowiska naturalnego to najważniejsze korzyści, jakie płyną z instalacji fotowoltaicznej. Najlepiej pokazać je na konkretnym przykładzie. Bar z tradycyjnymi daniami „U Chłopa” w woj. lubelskim wybudował dwie mikroelektrownie, które łącznie produkowały 113,5 MWh energii elektrycznej w ciągu roku. Przyjmując stałą stawkę giełdową 0,51 gr/kWh i autokonsumpcję na poziomie 60%, roczne oszczędności przekraczają 34 tys. złotych. 


📞 Zadzwoń do nas: 723 001 522 i uzyskaj bezpłatną wycenę prac ☀️️


Dzięki fotowoltaice restauracja zmniejszyła swój ślad węglowy o 38,25 ton CO₂ rocznie. Wartość całej inwestycji to 381,7 tys. zł, z czego 201,7 tys. zł pokryły środki z unijnego dofinansowania.

Finalny koszt, stopa zwrotu czy czas montażu fotowoltaiki w lokalu gastronomicznym zależą od wielu czynników


📞 Zadzwoń do nas: 723 001 522 i uzyskaj bezpłatną wycenę prac ☀️


Podczas audytu energetycznego oraz kalkulacji bierze się pod uwagę przede wszystkim:


Zamów darmową konsultację






    📞 Zadzwoń do nas: 723 001 522 i uzyskaj bezpłatną wycenę prac ☀️


    • zapotrzebowanie restauracji na energię;
    • możliwe uzyski prądu z fotowoltaiki (miejsce montażu paneli, nasłonecznienie, kąt padania promieni, dostępną powierzchnię);
    • aktualne programy dotacji.
    Przeczytaj:  PVPI Business  – wskaźnik PV Profitability Index Business listopad 2023

    Zeroemisyjne restauracje – świadomy wybór konsumentów, wymogi franczyzy gastronomicznej

    Sieć McDonald’s otwarcie dąży do tego, by lokale marki były całkowicie neutralne dla środowiska. Kto chce prowadzić biznes pod jej szyldem, prędzej czy później będzie musiał dostosować swój lokal do zasilania z OZE i narzucanych norm. Panele PV montuje się nie tylko na dachach budynków czy słupach oświetleniowych – parking restauracyjny to często doskonałe miejsce, by na wiatach zainstalować moduły elektrowni solarnej i carporty

    Klienci zaparkują auto w cieniu, a kiedy będą delektować się podanymi daniami, naładują swój samochód elektryczny.

    To na razie bardziej wizja przyszłości niż rzeczywistość, ale niekoniecznie odległa. Konsumenci nie są obojętni na zmiany klimatu, czemu dają wyraz również poprzez „głosowanie portfelami” – kiedy tylko mogą, wybierają produkty i usługi tych firm, które realnie działają na rzecz środowiska. 

    Fotowoltaika to dla restauracji najlepszy sposób, by udowodnić swoje przywiązanie do wartości pożądanych przez klientów. Niewiele osób szuka tematycznych raportów, a obecność paneli słonecznych mówi sama za siebie.

    Inwestycja w fotowoltaikę w restauracji to ważny projekt

    Oszczędzanie na wykonaniu czy komponentach instalacji jest niekoniecznie rozsądne. Panele PV z górnej półki działają z taką samą sprawnością nawet przez 25 lat, do tego bez konieczności specjalistycznej konserwacji. Da Vinci Green Energy współpracuje z cenionymi producentami w branży OZE – nasi technicy mają specjalne certyfikaty, które potwierdzają ich znajomość rozwiązań stosowanych przez liderów technologii.
    Mamy też duże doświadczenie w pozyskiwaniu dofinansowań. Współdziałamy w tym zakresie z agencją INTERAKCJA, dodatkowo część naszego zespołu pracowała wcześniej w sektorze bankowym. Zrealizowaliśmy już sporo większych i mniejszych projektów, więc z fotowoltaiką dla restauracji poradzimy sobie bez poważnych komplikacji. Wysoką jakość gwarantuje też reputacja ambasadorów marki, którymi są sportowcy z ogromnymi sukcesami – mistrzyni olimpijska Justyna Kowalczyk–Tekieli oraz himalaista Kacper Tekieli. Zapraszamy do kontaktu z konsultantami Da Vinci Green Energy i umówienia audytu energetycznego w twoim lokalu gastronomicznym!

    Przeczytaj:  Kierunek ustawienia paneli fotowoltaicznych – jakie ma znaczenie? Optymalizacja instalacji